söndag 11 oktober 2015

Böckerna får stå på egna ben

Jag läste nyss ett gammalt inlägg jag har skrivit. Jösses. Där uttrycker jag mig på ett sätt som möjligtvis kan tolkas som om jag medverkade i Tro hopp och kärlek enbart för att få synas och kanske få sälja fler böcker.

Så var det verkligen inte.

Däremot så fick jag i efterhand tanken att det ev skulle kunna påverka försäljningen, eftersom de under inspelningen lät mig framstå som den författare jag är. Med facit i hand, vet jag att så inte är fallet, men det gör ju inte att jag ångrar min medverkan i programmet eller känner mig besviken. Huvudsyftet var ju att ta reda på om jag kunde hitta kärleken, och svaret jag gick på det var jag också så nöjd med.

Nej. Mina böcker får jag fortsätta sälja på deras egna meriter s à s. De är tillräckligt bra för att kunna stå på egna ben. Vad jag pysslar med, är inte lika intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar