fredag 2 oktober 2015

plötsligt händer det?

Plötsligt händer det... Eller?
Det tycks som om min fortsatta medverkan i tv inte heller kommer att vara förknippat med mitt författarskap. Men det gör ingenting.

Så här är det. I våras intervjuades jag av Expressen hälsomagasin om panikångest. Idag ringde en kvinna från en av landets tv-redaktioner och berättade att hon hade läst det och nu undrade om jag ville ställa upp i ett program och prata om det. De planerade nämligen att ev ha just panikångest som tema en gång och hon tyckte att jag verkade vara en lämplig gäst.

Vad säger man om det?

En av mina hemliga drömmar har varit att få gästa just det programmet som författare, men att få göra det på det här viset, känns nära nog som en drömuppfyllelse. Det känns stort om jag kan få berätta om allt jag  kan pyssla med, trots att jag ibland lider av ångestattacker. Förhoppningsvis kan det hjälpa många andra! Även mina böcker har nämligen en önskan att få människor att tänka till lite om livet.

Nu ska jag väl egentligen inte ropa hej redan nu, för jag är ännu inte över bäcken. Kanske det inte blir nåt av det. Men jag blev så glad att jag ville dela glädjen med er.

För övrigt har jag haft ett fantastiskt dygn i Dalarna ihop med barnen. Jag föreläste på biblioteket i Borlänge om Fisken i snön, vilket jag tror blev lyckat. Vi bodde hos min faster så vi hann gosa/leka med hunden, klättra i träd (inte jag) och spela en massa kort. Jag blir så hjärtans glad när jag lyckas kombinera jobb med trevligheter för oss alla. Att både vi och fastern var lite krassliga, förtog inte trevligheten.

Nu är vi halvvägs på vägen hem. Barnen rusar av sig på en lekplats och jag hinner göra ett snabbt blogginlägg innan vi laddar för de sista restimmarna.

Ha en.fin fredag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar