tisdag 15 december 2015

Sa jag verkligen att det är tråkigt?

Var det verkligen jag som skrev igår att det var Tråkigt att skriva klart ett kapitel?

Det måste jag nog ta tillbaka nu, för idag har jag med glädje och inspiration djupdykt i de fyra första kapitlen. Jag har såväl redigerat som ... skrivit klart. Det är ju hur inspirerande som helst, så vad gnällde jag över?

Kan det kanske vara så att jag först måste få ur mig tillräckligt mycket av grundstoryn, innan jag har ro att ta mig an det andra. Det är verkligen intressant att fundera över sin skrivprocess. Den ser så olika ut för oss alla som skriver.

Nu känner jag mig i alla fall ännu mer säker på att jag håller på med en riktigt spännande bok, och att den till och med kan tänkas bli klar för utgivning redan hösten 2016. Det vore toppen!

Så nu tar jag fram mina manussidor och fortsätter gå fram med rödpennan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar