onsdag 15 juli 2015

Bullmamma




Bullmamma är det som gäller i trendiga mammakretsar,
det har jag sett i alla forum jag helst undviker
eftersom dom bara påminner mig om vilken misslyckad mamma jag är
som bara bakar vanliga kanelbullar, när
barnen tigger om nåt sött och gott
men kanelbullar ska man inte baka, har jag förstått
för det är lika ute som att titta på en tjocktv,
det vet jag nog, trots mitt skrala tekniska cv.

Det är cupcakes man ska göra
för att barnen verkligen förföra,
muffins i stora formar med rosa hjärtan på,
dekorerade med silverkulor och färgad grädde så
dom liknar små konstverk
och gör dem till mer än vanliga bakverk
Det är därför man kan kalla dem för cupcapes istället för muffins som vi sa när jag var liten
och som faktiskt precis lika bra tillfredsställde aptiten

Jag letar upp bakformerna i butiken, men dom stora med rosa hjärtan på är slut
så jag hittar några med gula och blå stjärnor som ser nästan likadana ut

Ja, bullmamma är det som gäller i trendiga mammakretsar,
men jag struntar i formarna, i allt som mig bara hetsar
Jag lägger ner en påse mjöl i vagnen bland mjölk, bröd, frukt och rotsaker
innan jag tar min plats längst bak i kön med alla mina saker

Knullmamma ska man också vara,
tänker jag, det har jag minsann fått erfara
och jag kommer att tänka på vad jag läste i Expressen
att par som hånglar och rör vid varandra minskar stressen.
Man får inte glömma bort sin partner bara för att man fått smått
det leder aldrig till något gott
det kan också leda till skilsmässa, på grund av att man slutat gulla
och vem vill förresten leva utan en karl som hela tiden vill knulla.

Det verkar som om kvinnorna ändå har lättare än männen att glömma detta
för männnens snoppar vill lika mycket som förr, vill samma sak, med samma hetta
och det påminner om att man verkligen borde vilja låta honom ta i en
och klokt är det ju för utan att knulla spricker relationen sen
och stressen blir också högre om man inte gör det,
så det är bäst att aldrig nånsin säga njet.

Ja, knullmamma ska man också vara,
tänker jag och känner runt hjärtat en snara
när ett paket kondomer åker ner
(måtte det aldrig blir några småbarn mer)
för i vagnen sitter redan en unge med överfylld blöja
och minsann har han även en nerspyad tröja

Ja, blöjmamma är vad jag faktiskt är
det må vara hur det vill med stress och det där
Till barnens behov jag alltid först måste se
sen får det som sker mellan lakanen ske om det sker
Lagom framme vid kassan ser jag att jag har glömt
att fylla på blöjlagret som där hemma är tömt
Jag lämnar min plats längst fram i kön,
går bort bland hyllorna och försöker dölja mitt stön
samtidigt som jag slänger ner fem paket blöjor till ljudet
av sonens skrik

Det gömmer både bullbak och erotik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar