fredag 1 januari 2016

Att skrika av fasa

Jag är ingen älskare av fyrverkerier, inte på nära håll i alla fall. De har alltid påmint mig om bomber. Igår sköts det mycket här, mer än förra året, många väldigt nära. Vi var ute och tittade ändå, för barnen ville det. 

Efter en stund blev en av pojkarna så rädd att han skrek och grät hysteriskt. När vi kom hem drog han ner alla persienner och satte på teven på hög volym. Vi tittade på ett program om tvättbjörnar tills han lugnat sig. 

Det är sannerligen inte bara djuren som far illa av fyrverkerierna. Mina tankar går även till alla som på riktigt upplevt bombers fasa. För dem innebär nog inte fyrverkerierna någon glädje. Jag tänkte på min egen son, om det hade varit riktiga bomber, så förfärligt att springa för att söka skydd.

Nåväl, ett gott nytt år hoppas jag på ändå för oss alla.


4 kommentarer: