torsdag 28 januari 2016

Blir mer och mer förtjust i honom

Trots att jag idag sitter med mitt manus och redigerar för glatta livet, kan jag inte låta bli att sticka emellan med lite färg också. Jag har för första gången i mitt liv vågat mig på att försöka göra ett porträtt i akvarell. Det är något jag länge har velat testa, men inte vågat, av rädsla att misslyckas så totalt att jag skulle tappa all lust och självförtroende att måla igen. Men jag har den senaste tiden blivit allt modigare att testa nya saker, så nu var det dags. Efter viss inspiration och hjälp av bilden i en bok, blev detta resultatet. Faktiskt är att jag blir mer och mer förtjust i bilden ju mer jag tittar på den. Jag kommer definitivt att måla fler porträtt mellan redigeringsrundorna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar