lördag 20 februari 2016

Galenskapen sitter i väggarna

En kompis till mig; Maria Bielke von Sydow, tyckte att jag skulle försöka måla bilder utifrån en av mina romaner; Fisken i snön, med hälsning från hospitalet. Hm, lättare sagt än gjort, tänkte jag, då det ju kräver att jag fantiserar fritt, utan att måla av något färdigt motiv, vilket jag hittills mest har gjort (även om jag lägger in min egen tolkning). Nåväl Jag är då aldrig sen med att anta utmaningar, så väldigt snabbt och slarvigt fick jag ihop den här bilden. Ni har troligtvis inte läst boken, förstår inte tanken bakom, men kanske ändå kan uppleva nåt av den. Jag kommer troligtvis att måla den igen, med mer omsorg och finess, för jag har kommit att gilla idén. Det kommer även att bli fler bilder inspirerade av min roman!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar