lördag 6 februari 2016

Smålands litteraturfestival - en succé

Trots feber i kroppen som vägrar ge med sig, åkte jag idag till kulturhuset Spira i Jönköping. Där var det dags för premiär av Smålands litteraturfestival.

Spontant måste jag nog säga att det blev en succé. Det strömmade in folk hela tiden, och åldrarna på besökarna var blandad, vilket jag alltid tycker är positivt. Det rådde en sån härligt stämning bland alla utställare och både "Speaker´s corner" och kaféscenen, där det skedde olika författarintervjuer och uppläsningar av olika slag, var välbesökta.

Själv blev jag intervjuad på kaféscenen av kulturredaktören på Jönköpings-posten, Nina Mirjavaara, om egenutgivning. Allt sändes live på web-TV, och kan ses här. Jag dyker upp 1:16:20 i sändningen. Som vanligt tänker jag att det finns mycket jag hade kunnat säga annorlunda, men ändå gick det väl rätt bra. Särskilt med tanke på att jag hade över 38 graders feber.

Föräljningen då? Hur gick det med den? Jag brukar alltid tjata om att marknadsföringen är det viktigaste, men idag fick jag också glädjen att sälja. Sälja riktigt bra också dessutom. Enligt mina mått. Allt är ju relativt.

Jag hoppas att er dag har varit lika bra!

Nu laddar jag om inför skrivkursdag hela dagen imorgon.

Välkomna, om ni får plötsligt lust att testa på det här med att skriva:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar