torsdag 4 februari 2016

Nu är de på plats, med den äran

I feberdimma har jag idag suttit och redigerat manus. Jag är ju författare också, påminner jag mig själv mitt i allt målande, och jag har en roman som längtar efter att bli färdigskriven. Det var ett trevligt möte, jag börjar tycka bättre och bättre om mina karaktärer, ju mer jag lär känna dem. "Du prata om dem som om de vore verkliga människor", var det nån som sa en gång, när jag pratade om mina romankaraktärer. Och så är det. För mig är de nästan helt verkliga.

Förutom att redigera, har jag hunnit vara in till Restaurang Pique Nique och satt upp mina tavlor.Jag tycker att de gör sig riktigt bra där, och jag känner mig både nöjd och stolt.




Dessutom har jag färglagt bilden på min käre far och hans syskon. Jag är rätt nöjd, förutom att fadern själv fick en jätteful brun fläck i ansiktet. Den ska jag försöka trolla bort nån dag när jag är lite piggare.



Hoppas ni alla har en bra kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar