tisdag 2 februari 2016

kan en hundpromenad bli komedi?

På söndag och söndagen den 21 februari ska jag hålla i en skrivkurs. Den 21 kommer en av kompisarna från Tro hopp och kärlek, och en annan av dem skrev nyss att hon också skulle kommit om det inte vore så långt (Kiruna), Jag skojade och skrev att det var synd, för vi kunde skrivit varsin novell om det som hände under inspelningen med olika "teman": skräck, romantik och komedi.
Det fick mig att tänka på hur olika man kan närma sig samma händelser. Därför ger jag er nu en liten skrivutmaning. Ni ska skriva en mycket kort berättelse om en tjej som är ute och går med sin hund. En okänd man närmar sig och då råkar hon tappa kopplet varpå hunden smiter. Mannen erbjuder sig att hjälpa henne att leta rätt på den.
Lägg in era berättelser under det här blogginlägget, men skriv inte vilket "tema" ni har valt, utan det ska förhoppningsvis framgå ändå. 
Nu vill jag se så många inriktningar representerade som möjligt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar