fredag 24 februari 2017

Hur det misslyckade kan bli mer intressant

Idag på förmiddagen skulle jag fått besök av en god vän. Tyvärr fick vi ställa in det eftersom hon hade upptäckt löss i barnens hår och var tvungen att åka till apoteket och fixa lusmedel istället. Livet kom emellan helt enkelt.
Istället tillbringade jag min förmiddag framför teven. Jag tycker om att titta på Nyhetsmorgon och Malou efter tio.
Idag handlade det om kreativitet. Bland diskuterade de förhållandet mellan galenskap och kreativitet.
Vad tycker ni om det?
 
En av Malous gäster var hotellmagnaten Petter Stordalen. De pratade om hur mycket han hade vågat satsa genom sitt liv och nått enorm framgång. Han påtalade att han också hade gjort många, många misstag.
"Den som aldrig gör några misstag gör nog aldrig något över huvud taget", sa han.
Åh, vad det träffade mig!
Så skönt och befriande att höra!
Jag ska inte vara ledsen över saker som går fel i mitt liv.
Det betyder ju bara att jag faktiskt gör saker.
Jag utmanar mig själv.
Jag testar nya saker.
Jag håller mig inte bara till det trygga, invanda.
Bland alla saker som går snett, finns det ju också väldigt, väldigt mycket som blir bra!
Det behövde jag bli påmind om idag.


Samtidigt som jag tittade på teve, målade jag. Min son råkade ta ett kort på sig själv med min mobil och på något konstigt sätt blev det helt fel. Men detta misslyckade foto är så läckert att jag inte kunde låta bli att försöka måla av det. Det är ett bra exempel på hur det misslyckade ibland faktiskt blir mer intressant än det lyckade. Han har tagit en hel serie, med några skillnader sinsemellan. Jag tänker att jag ska göra en svit med dem, tre olika men ändå lika tavlor.

Det blev en härlig förmiddag, med vilande och skapande i en perfekt blandning. Tavlan är inte färdig ännu, ska jag väl tillägga.

Fikat med vännen får jag ta en annan gång.









1 kommentar:

  1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag Mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavaren som hjälpt mig med mitt eget problem. Email: drogunduspellcaster@gmail.com du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

    1) kärleksspell
    2) Lost Love Spells
    3) Skilsmässa Spells
    4) Äktenskapsstavar
    5) bindande stavning
    6) Breakup Spells
    7) Förvisa en tidigare älskare
    8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
    9) vill tillfredsställa din älskare
    Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
    Genom drogunduspellcaster@gmail.com

    SvaraRadera