lördag 29 augusti 2015

Behöver jag inte längre några testläsare?

Jag insåg plötsligt att jag skrivit nästan 100 sidor på nya manuset utan att enda människa har läst en enda rad. I mina andra manus (förutom ungdomsromanen) har jag haft folk som läst och kommenterat redan tidigt i processen. Hm. Funderar på om detta är ett tecken på att:

1. Jag är säkrare i mitt skrivande och själv vet hur jag vill ha det och inte behöver hjälp i början
2 jag är räddare för kritik nu än förut och därför vill vänta tills jag själv är mer säker på att det håller.

Jag tror nog att det mer lutar åt punkt nummer två. Jag har blivit så fruktansvärt självkritisk, vill att det ska vara bra med en gång, trots att jag vet att de andra manusen inte heller var perfekta från början. Jag hoppas i vilket fall som helst, att det kommer att Bli bra, oavsett när jag släpper in testläsare i processen som kan hjälpa mig att se eventuella brister och göra manuset Ännu bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar