torsdag 20 augusti 2015

Den som ger sig in i leken, får leken tåla

Nu har jag skymtat mig själv under ca 2 sekunder på en trailer av tv-serien jag ska vara med i. Puh! Därmed antar jag att min medverkan är officiell och att jag också kan berätta vad det handlar om.

Jag önskar så klart att jag skulle ha varit med i Babel, eller nåt annat där jag får framstå som den lysande författare jag är (sagt med glimten i ögat). Så är det nu inte, utan programmet är av ett helt annat slag. En sorts program jag Aldrig trodde jag skulle medverka i, även om jag med stor förtjusning tittar på liknande program. "Mitt" program heter Tro hopp och kärlek. Det är en SVT-satsning, där tre präster och en pastor letar efter kärleken.

Eftersom jag varken är präst eller pastor (om än med nästan tre års teologiska studier), så är det alltså inte jag som är huvudperson i serien. Däremot kommer jag i sällskap med flera andra tjejer att dejta en av dem, en trevlig kille som heter David. Detta gjorde jag alltså under tidig sommar. Att det nu kommer att visas i tv, ihopklippt på ett sätt som jag inte alls har någon kontroll över, känns smått surrealistiskt. Även om jag varken sa eller gjorde nåt som jag ångrar, kan ju hopklippet bli så att man inte riktigt känner igen sig själv.

Nåja, Den som gett sig in i leken, får leken tåla. Och det var Så Himla Roligt att vara med, så jag ångrar ingenting.

Om ni blir nyfikna på hur det blev med kärleken, får ni väl helt enkelt följa serien. Premiären är den 1 september 20.00 på SVT1.

Om ni vill se förhandsvisningen, finns den här. Inslaget där jag är med, är en treminuterstrailer, och jag är med ca 23 sekunder in i det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar