måndag 3 augusti 2015

Malin med hela svenska folket

I våras var jag med och spelade in en realityserie. I dagsläget vill jag inte säga vilken det är, men den kommer att sändas på SVT1, med start i september.

Inspelningen var något av det roligaste jag har varit med om i mitt liv, men samtidigt så helt udda och nu känns det så overkligt att det kommer att visas i TV.

Idag pratade jag med producenten, Mathias Barnekow. Jag tyckte så himla mycket om honom redan under inspelningen, och nu när jag pratade med honom efter så många veckor, blev jag helt varm i hjärtat. Enligt honom kommer det att bli ett mycket fint program, och att jag kommer att framställas på ett sätt som jag absolut inte kommer att skämmas över. Det är ju så, att man vet inte hur de klipper ihop det, man kanske inte alls känner igen sig själv. I det här fallet känner jag att jag litar på Mathias. Han vill inte skämma ut oss på något vis.

I programmet kommer jag att presenteras med namn och titeln "författare". Det känns stort. Hur många författare får chansen att visa upp sig inför 1 miljon tv-tittare under flera veckor? Det är inte alls säkert att det gör något för min bokförsäljning med en gång, men kanske det kan ge lite på sikt, om jag nu blir "Malin med hela svenska folket" ;)

Jag lovar att jag kommer att hojta till lite mer exakt om tid, när det närmar sig:)

Det är med skräckblandad förväntan jag säger att jag hoppas att vi ses genom tv-rutan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar