måndag 22 juni 2015

Likt eller inte, roligt är det

När jag gick i skolan var ämnet bild ett av mina hatämnen. Jag fick aldrig till det. Hade det varit i dagens skola, med de betygskriterier vi har nu, hade jag inte ens blivit godkänd. Men i vintras fick jag för mig att börja teckna. Porträtt är det jag gillar allra bäst. Inget ansikte är det andra likt, vilket gör det så spännande.

Jag gör flera porträtt varje dag. Lägger inte så mycket tid på varje, utan kör snabbt och på känsla. Sedan hänger jag upp dem och låter dem långsamt tala till mig för att visa vad jag har gjort för fel.

Jag gjorde ett på Astrid Lindgren och ett på Greta Garbo. Utan att veta vilka det var, såg kompisens pappa genast att det var dem jag hade tecknat av. Det såg jag som gott betyg:)

Den här vackra människan heter Anna. Det blev ganska likt, ofta fångar jag mer personligheten bättre än bildlikheten.

Vill du att jag ska försöka teckna ditt porträtt, så hör av dig:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar