onsdag 10 juni 2015

Var han verkligen snygg, Kalle?

Jag har en kompis som heter Kalle Frågvis. Faktum är att jag har skrivit två barnböcker till hans ära: Det är alla andra som ljuger och Äntligen fredag.

Ibland är Kalle och jag ute på bibliotek och andra evenemang och pratar med barn. Faktum är att det finns en och annan vuxen som också roas av honom. Det blev jag särskilt varse häromveckan när vi var ute i ett mycket speciellt, men ännu lite hemligt, sammanhang.

Vid det tillfället hade Kalle inte på sig sin snygga scarf, utan fick låna en annan av mig. Det fick mig att undra om han kanske inte blev så snygg som han förtjänar, för den var alldeles för stor och klumpig.

Är det lite väl fåfängt, tycker ni, att tänka på hur en tygdocka ter sig i bild;)
(för ja, det var en kamera inblandad)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar