tisdag 23 juni 2015

stand upkomedi istället för världsliga saker

Nu har jag ägnat flera dagar förra veckan åt att leta efter en försvunnen nyckel, igår råkade jag backa in i en annan bil och idag har jag varit i sommarstugan med mäklare.

Det är helt klart för mycket världsliga, praktiska ting att reda i just nu.

För att råda bot på det bokade jag genast in mig på två olika klubbar för stand up, där man som rookie har möjlighet att köra sina nummer. Det första blir i Göteborg den 13 juni på andralång comedyclub, den andra blir i Stockholm på Big Ben Pub.

Jag gick en kurs i stand up i våras och har testat vid ett par tillfällen, vilket har gått över förväntan. Men de säger att det krävs 100 ggr för att det ska sitta riktigt bra, så det är bara att nöta vidare med sina skämt.

Kanske vi ses i Göteborg eller Stockholm?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar