onsdag 10 juni 2015

Ska jag blir slottsägarinna?

Inför min nya roman, ännu utan ens en arbetstitel, har jag gjort en del research om Huskvarna och dess historia. Det har handlat mycket om fabriken där, som har haft stort inflytande på ortens utveckling. En av dess mer kända ledare är Wilhelm Tham som lät bygga den stora Slottsvillan, som de sista åren har tjänat som något slags vandrarhem.

Häromdagen såg jag att Slottsvillan nu är till salu. När jag såg det, var det som om jag kände ödet röra vid mig, för aldrig tidigare har jag ägnat huset några tankar, förutom nu då när jag skriver om det.

Kan det vara så, att ödet vill att jag ska köpa stället? I så fall får ödet vara så god och skänka mig de 15 miljoner som köpet går loss på. I så fall ... varför inte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar